Nový ideál ženy, muže, rodiny, firmy, společenství, vzdělání
Níže uvedené závěry jsou spíše body knihy, kterou připravuji. Jedná se o přehled nejdůležitějších myšlenek ideálu rodiny.
Výchova příkladem
- Cíle rodiny – příklad pro dítě, které se podílí na cílech rodiny. Dítě není cílem, je požehnáním a součástí vyššího řádu. Následovat bude rozpracování cílů dle mravních úrovní popsaných KJM.
- Role ženy jako představitelky hmotné úrovně, muže jako nositele úrovně duchovní. Význam otce při početí, při porodu i po něm.
- Ozřejmění boje o pozice, v němž se dítě stává rukojmím jednoho z rodičů.
Rovnováha mezi kompetencemi a odpovědnostmi
- Přiměřený podíl na rozhodování dle vyspělosti dítěte (někdy i rodiče).
- Zkoušky dospělosti.
- Rozdělení sfér vlivu, které řídí a rozhoduje muž a sféry, které rozhoduje žena.
Úplné vzdělání
- Vést dítě i sebe k sebe-poznání, porozumění smyslu a kvality života.
- Učit dítě i sebe chápat fungování sociálních systémů a tím přispět k dobrým společenským vztahům.
- Učit vše především na příkladu v oblasti duchovní, duševní a hmotné.
Podklady z Antroposofické literatury
Manželství jako cesta zasvěcení
Rodinný život a partnerské vztahy
K výchově dětí sebevýchovou rodičů
Stefan Leber:Výchova detí dnes – úlohy a požiadavky našej doby
Interpretace pohádek z pohledu waldorfské pedagogiky
Antroposofie ve výchovné činnosti školy
PEDAGOGIKA A NÁBOŽENSKÁ VÝCHOVA RUDOLFA STEINERA
ŽIVOTNÍ RYTMUS A VÝCHOVA K NÁBOŽENSKÉMU CÍTENÍ
EliLáš-Jan-Raffael-Novalis Cesta vtělení
Dveře dokořán – proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole